نقش CXM در مارکتینگ جدید
مدیریت تجربه مشتری یا CXM امروزه به نقطه اصلی تمرکز مارکتینگ تبدیل شده است و هدف اصلی آن افزایش وفاداری به برند است. راگی توماس بنیانگذار و مدیرعامل اسپرینکلر در مورد آینده تجربه مشتری میگوید: یکی از تحولات دنیای کسبوکار کنونی عبور از کنترل توسط برند به کنترل توسط...
جایگاهیابی محصولات در کسبوکار مد
جایگاهیابی صحیح محصولات در هر صنعتی احتمالاً یکی از دشوارترین وظایف بازاریابی است. مصرفکننده مد بیثبات و دمدمی میباشد و اگر محصول یا خدمت ارائهشده مناسب نباشد، اشتباه شرکت را نمیبخشد. در سایر صنایع که تغییرات محدودی از یک سالبهسال دیگر رخ میدهد جایگاهیابی و...
آینده صنعت خردهفروشی برندهای لوکس
برندهای لوکس در نقطه عطف قرار دارند. در طول 15 سال گذشته مدلهای تجاری آنها بر اساس ترکیبی از عمدهفروشی و خردهفروشی همراه با فروشگاههای تحت مالکیت شرکت بوده است که همزمان با افزایش قدرت برند بر تعداد آنها نیز افزودهشده است؛ اما در میان برندهای ضعیف و قوی...
هویت برند در بازاریابی خدمات
بسیاری از شرکتها به اهمیت ایجاد ظاهری همسان و متمایز برای تمام ارکان عینی که به تصویر ذهنی شرکت کمک کند، پی بردهاند. معمولاً خطمشی طرحهای شرکتی بهوسیله مؤسسات مشاوره بیرونی تهیه میشود و مواردی از قبیل نوشتافزار و نوشتههای پیشبردی، علائم خردهفروشی، لباسهای...
مقدمات وفاداری مشتریان در بلندمدت
وفاداری مشتریان (Customer Loyalty) در بلندمدت، تحت تأثیر مناسبات و ارتباطاتی است که از همان لحظات نخست آغاز میشوند. حقایق جدیدی در دنیای کسبوکار مطرح شده است؛ شرکتهایی که از پذیرش سازمانی چشمپوشی کنند مشتریهای خودشان را از دست خواهند داد. برای مثال صنعت کابل را...
نوآوری در بازاریابی
وجود نوآوری در بازاریابی امری حیاتی است. ایدههای خلاقانه درزمینهٔ استراتژی در بسیاری از قسمتهای درون شرکت وجود دارند. مدیریت ارشد باید ایدههای جدید را از سه گروه تحت نمایندگی: کارمندان دارای دیدگاههای جوانپسند یا متنوع، کارمندان بسیار دورتر از دفاتر اصلی شرکت، و...
چالشهای اندازهگیری سهم بازار در بازاریابی
تعریف بازار هیچگاه کار پیشپاافتادهای نیست: اگر بنگاهی بازار خود را بیشازحد گسترده تعیین کند، ممکن است تمرکز خود را تضعیف کند و اگر آن را بیشازحد محدود بداند، فرصتهایی را از دست خواهد داد و به تهدیدها اجازه میدهد که به شکلی غیرقابل رؤیت پدیدار شوند. برای اجتناب...
مهندسی بازاریابی چیست؟
مدیران بازاریابی باید بهطور مداوم تصمیماتی در مورد روشهای تولید؛ راههای توزیع؛ طرحهای غرامت فروش و از این قبیل را بگیرند. مدیران، این تصمیمات را از بین موارد متعددی که در پیش رو دارند، انتخاب میکنند که دارای پیچیدگی زیادی است؛ مانند همه تصمیماتی که افراد...
12 اصل برای برندینگ ماندگار
برند ماندگار برای پیروزی میجنگد و تمام تخصص و امکانات خود را به موقعیتی که در آن قرار گرفته است، افرادی که درگیر برندینگ ماندگار هستند و نحوه ارائه ارزش به مشتریان اختصاص میدهد. برند ماندگار به خاطر بهتر بودنشان همواره انتخاب اول مشتریان هستند. یک برند ماندگار مانند...
چگونه استراتژی بازاریابی بنویسیم؟
به گزارش آژانس مارکتینگ هورموند، بازاریابی از زمانی که اولین تبلیغ چاپی در روزنامه منتشر شد دستخوش تغییرات بسیاری شده است. آن تبلیغ احتمالاً در یک روزنامه محلی با مخاطبی محدود به چاپ رسیده بود. استراتژی بازاریابی در آن زمان معنی متفاوتی داشت و روشهای تبلیغات نیز...